Ideeën voor slimme ondernemers: BAS Autoservice

BAS Autoservice is een bedrijf waar het volledig draait om het onderhoud en reparatie aan race- en sportauto’s. Eigenaren Bas en Monique zijn het perfecte koppel. Terwijl Bas zich bezighoudt met de techniek, bekommert Monique zich om de zakelijke kant van hun bedrijf.

Uit een auto moet je halen wat er inzit.

Zo’n auto moet je kunnen voelen, om de hoek kunnen smijten, vertelt Bas. Je moet er alles mee kunnen doen. Het zijn allemaal kindjes van de eigenaren, de een nog gekker dan de ander. Dat is het gave, je hebt eigenlijk nooit hetzelfde werk.

Exposeren op beurzen

Ieder jaar exposeert BAS Autoservice op diverse beurzen. Zoals in deze video te zien is staan ze op de InterClassics in Maastricht. Ze staan hier niet alleen om nieuwe potentiële klanten te ontmoeten, maar ook om het contact met bestaande klanten te onderhouden.

Wat ze aan marketing doen?

Ze staan dus op beurzen, hebben de website vernieuwd en zorgen ervoor dat ze zichtbaar zijn bij de doelgroep. Dit doen ze onder andere door rallyservice aan te bieden. Deze vorm van actieve reclame geloven ze het meest in. Ten eerste is het leuk om erbij te zijn en te zien wat mensen met hun auto’s uitvoeren. En ten tweede kan je wat terug doen voor je klanten.

Tip van Bas

“Onderscheid jezelf van de rest. Het gaat om de details. Dat is de kracht van de samenwerking tussen Monique en mij en de kracht van het bedrijf”.

 

Ondernemersverhalen

Wil jij als ondernemer ook jouw verhaal vertellen? Bring it on. Stuur een bericht naar redactie@marketingdenken.nl en vertel ons wat jij doet en wat jouw marketingervaringen en -uitdagingen zijn. Wie weet komt onze videoploeg jouw kant op!