Ideeën voor slimme ondernemers: de Boerenschuur

We zijn op bezoek bij de Boerenschuur in Vierhouten. Gelegen in het hart van de Veluwe en op een terras vol bloemen ontmoeten wij Albert Wayer, eigenaar van dit grillrestaurant. Wij nemen een kijkje in zijn zaak en hij vertelt ons wat hij van marketing denkt.

Het creëren van een wow effect.

We onderscheiden ons door middel van een formule, vertelt Albert. We hebben alles in de sfeer gebracht van het boerenlandleven. Het zijn de kleine details waar het gaat, dat maakt ons uniek.

Wat doen ze aan marketing?

De eerste jaren hebben ze niets aan promotie gedaan. Ze deden simpelweg de deuren open en zijn gaan draaien. Het werd steeds drukker en drukker en dat bracht stof tot nadenken. Hoe gaan we nu verder? Moeten we iets aan promotie gaan doen?

Folders verspreiden

Albert heeft ervoor gekozen om folders te gaan verspreiden. 1 keer per maand in een straal van 50 kilometer om de Boerenschuur. Dit doet hij niet speciaal voor een aanbieding, maar om naamsbekendheid op te bouwen en dat mensen je constant terug gaan zien.

Is het succes meetbaar?

Ja, want het wordt steeds drukker in de Boerenschuur. Ze zien meer nieuwe gezichten en ook dat de terugkomfrequentie die steeds hoger wordt.

 

Ondernemersverhalen

Wil jij als ondernemer ook jouw verhaal vertellen? Bring it on. Stuur een bericht naar redactie@marketingdenken.nl en vertel ons wat jij doet en wat jouw marketingervaringen en -uitdagingen zijn. Wie weet komt onze videoploeg jouw kant op!