3_creatieve_manieren

3 creatieve manieren om meer klanten te werven

Af en toe werkt de ‘normale’ manier niet. Je hebt alles al geprobeerd, maar je valt gewoonweg niet op tussen al het marketinggeweld van jouw concurrenten. Daarom is het nu tijd om creatief te worden. In dit artikel deel ik een aantal creatieve manieren om meer klanten te werven. En, heel eerlijk. Deze manier van werven is niet alleen effectiever… Het is ook veel leuker om op deze manier klanten binnen te halen.

Zet een bord met een creatieve boodschap buiten

Misschien heb je ze online wel eens voorbij zien komen. Van die reclameborden voor de deur van een winkel met een grappige boodschap. Dit mag natuurlijk niet overal, maar waar het kan is het zeker de moeite waard om eens te proberen.

Een aantal van deze borden voor inspiratie:

3d-tinder
happiness-real-life
is-everything-ok

Meer van dit soort borden vind je onder andere op Trending.nl.

Geef een reden om binnen te komen

Het is alweer een tijd geleden dat ik op zondag de stad in wandelde, maar ik kan me nog herinneren dat het op zondag bij een bepaalde kledingwinkel altijd heel gezellig was. Vlak voor de ingang zat dan een singer-songwriter muziek te maken. Het nodigde iedere keer weer uit om even naar binnen te lopen.

Geef de bezoeker daarom een reden om binnen te komen. Maak hem nieuwsgierig. Dat kan met een muzikant zoals bij de kledingzaak, maar misschien is er wel iets wat veel beter bij jouw product past?

Zorg ervoor dat mensen iets te delen hebben Ken je de kappers van Schorem Haarsnijder & Barbier? Dit is een old-skool kapperszaak voor mannen in Rotterdam. Deze zaak vertelt een verhaal en nodigt uit om verder te vertellen. Alles wat daar gebeurt, gebeurt met een reden.

Zelf hoeven de mannen nauwelijks aan reclame te doen. De klanten staan te popelen om hun ervaring te delen. Door erover te vertellen, zowel offline als online. Geef jouw klanten een verhaal dat ze door kunnen vertellen.

Waar wacht je nog op?

Wat ga jij als eerste doen om op te vallen? Waarmee ga jij meer klanten werven voor jouw winkel?

 

Auteur

profielfotomartijnbloksma

Martijn Bloksma is medeoprichter van het Bossche full-service marketingbureau  Brand New Journey. Als content strateeg is hij dagelijks bezig met content die sterke merken maakt. Zijn tip:

"Gebruik de dagelijkse omgeving van mensen en verander deze. Pas kleine, opvallende dingen aan die passen bij de uitstraling van jouw merk."