Ideeën voor slimme ondernemers: Fietsenwinkel Rotterdam

Bij marketingdenken vonden we het wel weer eens tijd om bij een ondernemer op bezoek te gaan. Dit keer zijn we in Rotterdam. We worden welkom geheten door Yussuf Karaduman, eigenaar van 2 fietsenspeciaalzaken in Rotterdam. Eén in Rotterdam Zuid en één in Rotterdam West. Naast de 2 fysieke winkels verkopen ze ook hun fietsen ook via hun webshop. Op deze manier kan de consument zelf kiezen hoe hij het liefst winkelt, of wat hem op dat moment het beste uitkomt.

Offline en Online promotie

Dat men online en offline actief is zie je ook terug in hun marketingactiviteiten. Ze zetten in op google en marktplaats, maar verspreiden ook folders en zijn erg actief in de buurt. Zo promoten ze zichzelf via buurthuizen, sportscholen en de gemeente Rotterdam. Kortom ze doen er alles aan om zoveel mogelijk mensen op de fiets te krijgen.

Folders

Met folders hebben wij jarenlang niets gedaan, geeft Yussuf aan. Onlangs hebben ze dit medium ‘ontdekt’ en ze hebben hier leuke acties mee gedaan. Mensen blijven het lezen, en het blijft in hun hoofd hangen, aldus Yussuf.

Strikt gescheiden

Ze hebben er ook bewust voor gekozen om online en offline gescheiden te houden. Dus de mensen die voor de webshop werken, zetten ze nooit in om in de winkel te werken en andersom. Wel houden ze maandelijks vergaderingen waar iedereen samen komt.

Service

Als laatste tip geeft Yussuf aan dat service erg belangrijk is. Als je een fiets koopt, maken ze hem meteen rijwiel klaar voor je zodat je direct op de fiets naar huis kan. Als je goede en snelle service levert en je beloften nakomt, komen mensen zeker terug.

Op zoek naar een nieuwe fiets? https://www.fietsenwinkelrotterdam.nl/

Ondernemersverhalen

Wil jij als ondernemer ook jouw verhaal vertellen? Bring it on. Stuur een bericht naar redactie@marketingdenken.nl en vertel ons wat jij doet en wat jouw marketingervaringen en -uitdagingen zijn. Wie weet komt onze videoploeg jouw kant op!