Ideeën voor slimme ondernemers: The Travel Company

The Travel Company Reisburo Etten-Leur is een bekend adres voor vele vakantiegangers en zakenreizigers. We spreken met Chantal Nieuwenkamp, office manager bij de Travelcompany en inmiddels al 20 jaar werkzaam bij het bedrijf. Wat doen zij aan marketing, wat werkt wel en wat is voor hen de grootste uitdaging.

Hoe onderscheid The Travel Company zich van de concurrentie?

Concurrenten bieden veelal de standaard pakketreizen aan. Bij The Travel Company zetten ze juist in op de ‘beleving’. Ze gaan één-op-één in gesprek met de klant en stellen op deze manier een reis samen die geheel op de wensen van klant is gebaseerd. Persoonlijk contact met de klant is hiervoor erg belangrijk.

Mond-tot-mond reclame werkt het beste.

Mond-tot-mond reclame is voor The Travel Company Ettenleur erg belangrijk. Gelukkig is Ettenleur geen grote plaats en gaat dat dus lekker snel. Daarnaast geloven ze ook in de kracht van Facebook. Op hun Facebookpagina plaatsen ze in ieder geval hun nieuwsbrief. Indien mensen hier niet op zijn geabonneerd kan men via facebook toch op de hoogte blijven. Daarnaast plaatsen ze de tip van de week en andere leuke nieuwtjes, zoals bijvoorbeeld nieuwe bestemmingen. Ze houden goed in de gaten wat er vanuit de markt wordt aangeboden, wat ze denken te kunnen gebruiken plaatsen ze op facebook.

Uitdaging.

The Travel Company zet in op beleving, dat is de belangrijkste factor. Gezien ‘beleving’ voor iedereen anders is, is het lastig om daar promotie voor te doen.

Tip van Chantal:

“Ik zou als tip mee willen geven dat ondernemers veel meer terug moeten naar het één-op-één contact en gebruik de gesprekken die je met elkaar hebt”.

 

Ondernemersverhalen

Wil jij als ondernemer ook jouw verhaal vertellen? Bring it on. Stuur een bericht naar redactie@marketingdenken.nl en vertel ons wat jij doet en wat jouw marketingervaringen en -uitdagingen zijn. Wie weet komt onze videoploeg jouw kant op!