Ideeën voor slimme ondernemers: Tuincentrum de Nieuwstad

Martin vertelt op Marketingdenken enthousiast over zijn tuincentrum in Elburg. 35 jaar geleden begonnen zijn ouders als kwekerij. Dat werd later omgebouwd tot Tuincentrum de Nieuwstad, waarvan hij samen met zijn broer eigenaar is. Hij kent zijn klanten persoonlijk en gaat altijd op zoek naar juist dat ene artikel dat perfect bij zijn klant past.

Klanten naar de winkel trekken met de huis-aan-huis folder

Tuincentrum de Nieuwstad is een echt seizoensbedrijf. In het voorjaar en in december gaan ze helemaal los met de huis-aan-huis folder om juist dan veel mensen naar de winkel te trekken. Daarnaast doen ze veel aan online marketing: via Facebook, Twitter en op hun website.  

Je mag niet bezuinigen op marketing. Je hebt tenslotte klanten nodig.

"Wij hebben een vast marketingplan. Desondanks blijft het lastig. Je weet nooit hoeveel je erin moet steken en wat je ervoor terug krijgt. Maar je mag er niet op bezuinigen, want je hebt wel klanten nodig." 

Wij vroegen Martin hoe hij reclame inzet. Wat werkt? Wat zijn zijn uitdagingen op het gebied van online en offline marketing? En... wat zou hij met 1.000 euro reclamebudget doen? Een kijkje in de keuken en ... ideeën voor slimme ondernemers.