Reclame

reclame
Reclame

Naamsbekendheid, imago of puur verkopen?

Het doel van reclame is je doelgroep aanzetten tot aankopen, om jouw imago te versterken of naamsbekendheid te vergroten. Dat kan op verschillende manieren. Zoals via tv commercials, radio, folders, online, billboards, abri's en tijdschriften. Voordat je hiermee aan de slag, denk dan goed na over jouw doel en doelgroep. Bereik is top, maar misschien wil je liever interactie met jouw doelgroep. Elk middel heeft voor- en nadelen. Helemaal super zou zijn als je meerdere middelen tegelijk inzet en ze op elkaar laat aansluiten voor maximaal resultaat.

Inspirerende vormen van toiletreclame deel 2

Eerder namen we je mee langs inspirerende vormen van toiletreclame (deel 1 van 2) en deze week gaan we verder met het laatste deel. We vertelden dat toiletreclame een van de meest effectieve vormen van reclame is. Het is een van de laatste plaatsen waar we niet worden afgeleid door andere media of gesprekken. Een toiletbezoek duurt gemiddeld bijna één minuut en dat biedt adverteerders de mogelijkheid om de aandacht te trekken. En dat lukt vaak beter met een creatieve uiting, dan een uiting waar we aan gewend zijn. We nemen je mee langs nog eens 5 inspirerende vormen van toiletreclame.

Inspirerende vormen van toiletreclame (deel 1 van 2)

Bij het maken van reclame op locatie denken we al snel aan drukbezochte winkelstraten, stadscentra en stations. Maar de meest effectieve locatie zien we misschien wel over het hoofd. Het toilet. Het is een van de laatste plaatsen waar we niet worden afgeleid door andere media of gesprekken. Onderzoek wijst uit dat we gemiddeld bijna één minuut op het toilet doorbrengen. In tegenstelling tot traditionele reclame vinden we toiletreclame niet irritant, maar juist opvallend en komisch. Wij nemen je mee langs een aantal inspirerende vormen van toiletreclame. Hoe gekker, hoe beter. En nee, daartoe behoren de bekende panels niet.

Psychologie in jouw winkel: jij bent de expert

Psychologie? Daar weet ik toch niks van? Misschien niet, maar je maakt er wel gebruik van. Bewust en onbewust.

In een serie blogs bekijken we waarom klanten bepaalde keuzes maken. En belangrijker: hoe ondernemers daar hun voordeel mee kunnen doen. Dit keer gaat het over hoe je jezelf als expert neerzet.

Van storyTelling naar storySelling

Je bent op een bruiloftsfeestje. Iemand van de bediening komt langs met hapjes. Op jouw vraag: “Ziet er lekker uit, wat is het precies?” krijg je een verlegen glimlach met “Dat weet ik niet precies, iets met vis geloof ik”.

Herkenbaar?

In een winkel of horecazaak reageren de meeste mensen geïrriteerd of op z’n minst verbaasd als medewerkers onvoldoende kennis hebben van hetgeen ze verkopen of serveren. En helaas komt dat vaak voor.

Ideeën voor slimme ondernemers: zes tips voor een goede folder

Een goede folder kan je veel klanten en dus omzet opleveren. Maar wat is een goede folder? In deze animatie geven wij je zes belangrijke tips.