Artikelen overzicht header
Marketingdenken

Offline en online marketingartikelen

Welkom op ons blog.
Als ondernemer wil je weten hoe je meer klanten over de vloer of in jouw webwinkel krijgt. Dat levert tenslotte meer omzet op. Op ons blog lees je alles over online en offline marketing: van de inzet van social media en email marketing tot gave pr- en reclameacties. Dit blog is voor en door ondernemers. Dus naast onze redactie, delen ook marketingexperts hun MKB marketingtips en vertellen ondernemers hun verhaal, om jou te inspireren. Heb jij ook een geweldig verhaal? Laat het ons weten!

Aan de slag met marketing - welk middel zet jij in?

Elke ondernemer pakt marketing op een andere manier aan. Vanuit gevoel, gedreven door de waan van de dag of aan de hand van een goed doordacht plan. Dat laatste klinkt geweldig, maar is vast veel werk. Of toch niet?

Zet je websitebezoeker aan tot actie - tips!

Logisch dat je bij conversie aan schoenenmerk Converse denkt, maar het is toch echt wat anders. Conversie is het uitvoeren van een bepaalde actie door een websitebezoeker.

Bijvoorbeeld het moment wanneer hij of zij zich inschrijft voor de nieuwsbrief, overgaat tot aankoop of een informatie-aanvraag doet. Wil je meer actie op je website en wil je van je bezoekers klanten maken? Lees dan de volgende tips.

Inspiratie: 4 succesvolle Nederlandse reclamecampagnes

Natuurlijk wil iedere ondernemer succesvolle reclamecampagnes maken. Maar het is niet vanzelfsprekend dat iedere campagne een goede is. Soms moet je iets nieuws proberen om erachter te komen of het jouw doelgroep aanspreekt. Ben niet bang om een gokje te wagen. Bij ondernemerschap hoort nou eenmaal onzekerheid. Wanneer je een beslissing neemt, is de uitkomst nooit 100% zeker.

Aan de slag met marketing - doelgroep in beeld

Elke ondernemer pakt marketing op een andere manier aan. Vanuit gevoel, gedreven door de waan van de dag of aan de hand van een goed doordacht plan. Dat laatste klinkt geweldig, maar is vast veel werk. Of toch niet?

In zeven stappen leggen we uit hoe je zo’n plan in elkaar zet. Dit is stap twee: jouw doelgroep vinden.

Aan de slag met marketing - doelstellingen bepalen

Elke ondernemer pakt marketing op een andere manier aan. Vanuit gevoel, gedreven door de waan van de dag of aan de hand van een goed doordacht plan. Dat laatste klinkt geweldig, maar is vast veel werk. Of toch niet?

In zeven stappen leggen we uit hoe je zo’n plan in elkaar zet. We starten bij het begin. Stap 1: doelstellingen bepalen.