Artikelen overzicht header
Marketingdenken

Offline en online marketingartikelen

Welkom op ons blog.
Als ondernemer wil je weten hoe je meer klanten over de vloer of in jouw webwinkel krijgt. Dat levert tenslotte meer omzet op. Op ons blog lees je alles over online en offline marketing: van de inzet van social media en email marketing tot gave pr- en reclameacties. Dit blog is voor en door ondernemers. Dus naast onze redactie, delen ook marketingexperts hun MKB marketingtips en vertellen ondernemers hun verhaal, om jou te inspireren. Heb jij ook een geweldig verhaal? Laat het ons weten!

Niet alleen zichtbaar zijn, maar ook blijven. Zo doe je dat.

Je runt je bedrijf al een aantal jaar met succes. Je doet wel wat marketing-dingetjes en dat loopt best prima. Maar je hebt het idee dat er meer uit te halen valt. Hoe pak je dat aan? Stel jezelf de volgende vragen eens.

Wees niet de dertiende in het dozijn

De marketingacties vliegen je om de oren. Elke ondernemer doet er alles aan om zijn nieuwe assortiment of ludieke actie te promoten. Hoe val jij nog op tussen dit marketinggeweld? Met deze tips gaat dat lukken.

Boze klant is goud waard

Veel deelnemers in onze trainingen over klantgerichtheid antwoorden op de vraag “Wat vind je lastig in jouw dagelijks werk?” steevast: “Omgaan met klachten”. Klanten in winkels of gasten in de horeca worden met grote regelmaat als “lastig” bestempeld als zij iets melden waarover ze niet tevreden zijn. Zeker als zij dit doen op geïrriteerde of boze toon.

Psychologie in jouw winkel: jij bent de expert

Psychologie? Daar weet ik toch niks van? Misschien niet, maar je maakt er wel gebruik van. Bewust en onbewust.

In een serie blogs bekijken we waarom klanten bepaalde keuzes maken. En belangrijker: hoe ondernemers daar hun voordeel mee kunnen doen. Dit keer gaat het over hoe je jezelf als expert neerzet.

Psychologie in jouw winkel: jouw zaak wint van de rest

Psychologie? Daar weet ik toch niks van? Misschien niet, maar je maakt er wel gebruik van. Bewust en onbewust.

In een serie blogs bekijken we waarom klanten bepaalde keuzes maken. En belangrijker: hoe ondernemers daar hun voordeel mee kunnen doen. Het is fijn als jouw klanten de voorkeur geven aan jouw zaak boven die van een ander. Maar hoe krijg je dat voor elkaar?