Ondernemers zijn druk, hoe blijf je dan bij? Tips!

Ondernemers zijn druk, hoe blijf je dan bij? Tips!

Je bent op zoek naar twee nieuwe zaterdaghulpen. Binnenkort wil je weer eens met de pandeigenaar over de contractverlenging praten. En o ja, de marketing. Daar wil je ook eens wat tijd in steken.

Maar wanneer dan?

Als ondernemer ben je altijd druk. Bepaalde zaken schieten er dan bij in. Hoe zorg je dat je ondanks die volle to do-lijst toch op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen op marketinggebied? En dan ook nog een beetje tijdsefficiënt graag.

Hieronder vind je een paar tips.

Laten we ervan uitgaan dat je geen tijd hebt om een evenement over marketing voor ondernemers te bezoeken. Je wilt de informatie zo direct mogelijk ontvangen. Het moet je niet te veel moeite kosten. Er zijn een aantal manieren die jou kunnen helpen.

Twitter

Mensen die in marketing werken, delen heel graag hun kennis. Dus over elke nieuwe trend is al wel een blog geschreven of een video gemaakt. Vaak deelt de maker dat via Twitter. Dat is dan ook een goede manier om dit soort artikelen te vinden. Zoek bijvoorbeeld maar eens op #marketing #ondernemen. Of misschien levert een combinatie van deze hashtags nog iets interessants op: #tips #marketing #reclame #mkb #zzp

Blogs

Er zijn websites die zich richten op ondernemers en marketing. Bijvoorbeeld De Ondernemer. De naam zegt het al: een website voor ondernemers. Behalve heel veel interessante artikelen, vind je er ook een aparte categorie over marketing.

Online magazine en website De Zaak is ook een goeie. Behalve een aparte pagina over commercie is er ook info te vinden over bijvoorbeeld ICT, personeel en financiën.

Vergeet trouwens niet om marketingdenken.nl aan je lijstje te voegen. Inschrijven voor de nieuwsbrief kan hier ;-) 

Als je deze websites volgt via social media of een nieuwsbrief, blijf je op de hoogte van nieuwe berichten. Mogelijkheden genoeg, kies een manier die bij jou past. Scroll je tijdens loze uurtjes veel door je Facebook timeline, dan is dat waarschijnlijk de beste manier. Maar als je liever werk en privé gescheiden houdt, kun je er ook voor kiezen om een nieuwsbrief in je zakelijk mailbox te laten komen.

Heb jij ook nog tips? Laat het ons weten!
 

yuri-goossens

Yuri Goossens, Manager Marktmanagement bij Spotta