Adverteren

adverteren
Adverteren

Offline adverteren blijft hot

Op deze pagina vind je alle informatie over adverteren die niet online zijn. Dus bijvoorbeeld een advertentie in de krant, dagblad of een tijdschrift. Veel gebruikt zijn ook flyers rondbrengen of persoonlijk enquêtes afnemen. En wat dacht je van een reclamebord langs de weg of zelfs reclame op jouw auto? Deze vormen zijn een beetje naar de achtergrond verdwenen omdat iedereen vol inzet op online. Dat vinden wij onterecht. Want je kunt hier zulke gave dingen mee doen en zoveel mensen direct mee bereiken. Daarnaast, ze kunnen online juist perfect ondersteunen. Wij geloven niet zo in of – of. Wij denken in en – en.

Inspirerende vormen van toiletreclame (deel 1 van 2)

Bij het maken van reclame op locatie denken we al snel aan drukbezochte winkelstraten, stadscentra en stations. Maar de meest effectieve locatie zien we misschien wel over het hoofd. Het toilet. Het is een van de laatste plaatsen waar we niet worden afgeleid door andere media of gesprekken. Onderzoek wijst uit dat we gemiddeld bijna één minuut op het toilet doorbrengen. In tegenstelling tot traditionele reclame vinden we toiletreclame niet irritant, maar juist opvallend en komisch. Wij nemen je mee langs een aantal inspirerende vormen van toiletreclame. Hoe gekker, hoe beter. En nee, daartoe behoren de bekende panels niet.

Psychologie in jouw winkel: jouw zaak wint van de rest

Psychologie? Daar weet ik toch niks van? Misschien niet, maar je maakt er wel gebruik van. Bewust en onbewust.

In een serie blogs bekijken we waarom klanten bepaalde keuzes maken. En belangrijker: hoe ondernemers daar hun voordeel mee kunnen doen. Het is fijn als jouw klanten de voorkeur geven aan jouw zaak boven die van een ander. Maar hoe krijg je dat voor elkaar?

Zo stuur je het gedrag van klanten, zonder dat ze het doorhebben

Mensen vinden van zichzelf dat ze rationele keuzes maken. Jij misschien ook wel. Zo weet je waarschijnlijk dat je continu ‘doelwit’ bent van marketingacties. Maar daar ben jij wel tegen opgewassen toch? Je gaat niet bij elke aanbieding voor de bijl. En als dat wel zo is, kun je heel goed aangeven waarom je die keuze gemaakt hebt.

Wellicht overschat je jezelf een beetje. Vaak is de invloed van het onderbewuste een stuk groter dan iedereen denkt. Maar vasthouden aan die weloverwogen beslissing geeft een gevoel van autonomie, het geeft voldoening omdat je zo goed bestand was tegen die slimme marketingtrucs.

Hieronder vind je een paar van die trucs om jouw klanten net dat subtiele duwtje in de goede richting te geven.

Ideeën voor slimme ondernemers: De Sanitairkamer

Daniël vertelt op Marketingdenken enthousiast over het bedrijf dat hij bijna zes jaar geleden is begonnen. De Sanitairkamer in Harderwijk onderscheidt zich door de prijs-kwaliteitverhouding, de service, innovatie en inspiratie.

Ideeën voor slimme ondernemers: zes tips voor een goede folder

Een goede folder kan je veel klanten en dus omzet opleveren. Maar wat is een goede folder? In deze animatie geven wij je zes belangrijke tips.