DM

DM
DM

Direct marketing maakt het persoonlijk

De naam direct marketing zegt het al: het is direct. Persoonlijk, op naam dus. Alle reclame waarbij je gebruik maakt van beschikbare individuele gegevens, inzichten en voorkeuren van jouw (potentiële) klant om ze direct te benaderen. Dat kan op vele verschillende manieren: via geadresseerde post, email marketing, huis aan huis bladen of zelfs via de telefoon. De bedoeling is dat je het juiste aanbod aan de juiste persoon via het juiste middel en op het juiste moment doet. De kans van slagen is dan vele malen groter. Hoe je dat doet? Op deze pagina vind je een overzicht van alle artikelen die hier over gaan.

Verleiden op de deurmat II Zes tips voor het beste beeld

Onlangs gaven we al zes tips voor een effectieve boodschap. Een belangrijke daarvan was dat beeld rules. Want goed beeld zegt meer dan duizend woorden. Als we meer onthouden van wat we zien dan van wat we lezen, dan moet daar ook een artikel over gemaakt worden dachten wij zo. Waar moet je op letten als je beeld gebruikt in jouw folder? Wat werkt wel en wat werkt niet? We geven je zes tips voor het beste beeld.

Doelgroepsegmentatie: Gebruik data voor effectieve klantcommunicatie

Er is tegenwoordig een enorme hoeveelheid data beschikbaar. Superhandig, want met die data kun je heel gericht communiceren met jouw klant. Hoe je dat doet? Door doelgroepsegmentatie bijvoorbeeld.

Dit artikel is een korte inleiding in de mogelijkheden van data en doelgroepsegmentatie.

Ideeën voor slimme ondernemers: Drinkzz

Vinoloog en wijnimporteur Jan vertelt op Marketingdenken over Drinkzz: webshop voor wijn, exclusieve sappen en delicatessen. Wat doet Drinkzz op het gebied van online en offline marketing? Wat werkt wel en wat werkt niet? Wat is zijn tip? En wat zijn uitdagingen? Een kijkje in de keuken en ... ideeën voor slimme ondernemers.

Investeer met lef in het verkrijgen van inzichten

Steeds meer bedrijven zetten geïntegreerde campagnes in. Zoals een combinatie van online middelen met direct marketing. Als je dezelfde boodschap via verschillende kanalen en op verschillende momenten uitdraagt, creëer je consistentie en herkenbaarheid. Je boodschap blijft zo langer en beter hangen bij je klanten. Mits het de juiste boodschap is natuurlijk! Goede geïntegreerde campagnes zijn wat mij betreft gebaseerd op inzichten die je echt iets leren. Inzichten die de basis zijn voor een strategisch verhaal waar je langere tijd mee vooruit kunt.

Waarom elke ondernemer een emailnieuwsbrief nodig heeft

Email marketing is een zeer krachtige marketingtool waarmee je jouw (potentiële) klanten direct kunt bereiken. Email marketing valt ook onder het kopje ‘direct marketing’ omdat je als ondernemer een directe contactmogelijkheid hebt met je doelgroep. In dit artikel geef ik je vier redenen waarom elke ondernemer een emailnieuwsbrief nodig heeft!