Inspireren-en-leren

inspireren-en-leren
Inspireren-en-leren

Downloads

Deze pagina is bedoeld om te inspireren en om van te leren. Zo vindt je hier inspirerende quotes, maar ook hulpmiddelen waarmee je direct aan de slag kunt om de marketing van jouw bedrijf vleugels te geven. Bekijk onze instructievideo's of download onze e-books, samen halen we de marketingmaster in je naar boven.

Inspirerende vormen van toiletreclame (deel 1 van 2)

Bij het maken van reclame op locatie denken we al snel aan drukbezochte winkelstraten, stadscentra en stations. Maar de meest effectieve locatie zien we misschien wel over het hoofd. Het toilet. Het is een van de laatste plaatsen waar we niet worden afgeleid door andere media of gesprekken. Onderzoek wijst uit dat we gemiddeld bijna één minuut op het toilet doorbrengen. In tegenstelling tot traditionele reclame vinden we toiletreclame niet irritant, maar juist opvallend en komisch. Wij nemen je mee langs een aantal inspirerende vormen van toiletreclame. Hoe gekker, hoe beter. En nee, daartoe behoren de bekende panels niet.

Niet alleen zichtbaar zijn, maar ook blijven. Zo doe je dat.

Je runt je bedrijf al een aantal jaar met succes. Je doet wel wat marketing-dingetjes en dat loopt best prima. Maar je hebt het idee dat er meer uit te halen valt. Hoe pak je dat aan? Stel jezelf de volgende vragen eens.

Wees niet de dertiende in het dozijn

De marketingacties vliegen je om de oren. Elke ondernemer doet er alles aan om zijn nieuwe assortiment of ludieke actie te promoten. Hoe val jij nog op tussen dit marketinggeweld? Met deze tips gaat dat lukken.

Van storyTelling naar storySelling

Je bent op een bruiloftsfeestje. Iemand van de bediening komt langs met hapjes. Op jouw vraag: “Ziet er lekker uit, wat is het precies?” krijg je een verlegen glimlach met “Dat weet ik niet precies, iets met vis geloof ik”.

Herkenbaar?

In een winkel of horecazaak reageren de meeste mensen geïrriteerd of op z’n minst verbaasd als medewerkers onvoldoende kennis hebben van hetgeen ze verkopen of serveren. En helaas komt dat vaak voor.

Meer verkopen in jouw winkel in vier stappen

Vorige week kregen wij deze vraag van Herman, een retailer met zeven winkels: “Ik heb een goede collectie en aardige verkoopteams, maar hoe zorg ik ervoor dat we nu ook echt meer verkopen?” Herkenbaar? Het is een vraag die wij vaak krijgen. Heb jij, net als Herman, een of meerdere winkels? Werk jij je ook drie slagen in de rondte en denk jij dat de resultaten echt beter kunnen?