Offline-marketing

Offline marketing
Offline-marketing

Nederlanders lezen graag folders

Alles wat niet online is. Best voor de hand liggend toch? Op deze pagina vind je alle artikelen die gaan over huis aan huis folderverspreiding, flyers, dm, pr, reclameborden en adverteren in het plaatselijke krantje of een tijdschrift. Zo leest 95% van de Nederlanders nog altijd de folder. Een effectief middel om ze te bereiken dus. Onze beste tip blijft nog altijd om offline en online marketing aan elkaar te verbinden zodat ze elkaar versterken. Zodat je the best of both worlds krijgt. Want waar zitten jouw klanten? Overal! Ze lopen buiten op straat, ze zijn thuis of op het werk, ze zijn mobiel én ze zitten achter de computer. Het is geen kwestie van kiezen tussen virtueel en fysiek reclame maken, je zult je aandacht moeten verdelen.

Psychologie in jouw winkel: jij bent de expert

Psychologie? Daar weet ik toch niks van? Misschien niet, maar je maakt er wel gebruik van. Bewust en onbewust.

In een serie blogs bekijken we waarom klanten bepaalde keuzes maken. En belangrijker: hoe ondernemers daar hun voordeel mee kunnen doen. Dit keer gaat het over hoe je jezelf als expert neerzet.

Psychologie in jouw winkel: jouw zaak wint van de rest

Psychologie? Daar weet ik toch niks van? Misschien niet, maar je maakt er wel gebruik van. Bewust en onbewust.

In een serie blogs bekijken we waarom klanten bepaalde keuzes maken. En belangrijker: hoe ondernemers daar hun voordeel mee kunnen doen. Het is fijn als jouw klanten de voorkeur geven aan jouw zaak boven die van een ander. Maar hoe krijg je dat voor elkaar?

Psychologie in jouw winkel: het effect van schaarste

Psychologie? Daar weet ik toch niks van? Misschien niet, maar je maakt er wel gebruik van. Bewust en onbewust.

In een serie blogs bekijken we waarom klanten bepaalde keuzes maken. En belangrijker: hoe ondernemers daar hun voordeel mee kunnen doen. Dit keer hebben we het over schaarste.

Zo stuur je het gedrag van klanten, zonder dat ze het doorhebben

Mensen vinden van zichzelf dat ze rationele keuzes maken. Jij misschien ook wel. Zo weet je waarschijnlijk dat je continu ‘doelwit’ bent van marketingacties. Maar daar ben jij wel tegen opgewassen toch? Je gaat niet bij elke aanbieding voor de bijl. En als dat wel zo is, kun je heel goed aangeven waarom je die keuze gemaakt hebt.

Wellicht overschat je jezelf een beetje. Vaak is de invloed van het onderbewuste een stuk groter dan iedereen denkt. Maar vasthouden aan die weloverwogen beslissing geeft een gevoel van autonomie, het geeft voldoening omdat je zo goed bestand was tegen die slimme marketingtrucs.

Hieronder vind je een paar van die trucs om jouw klanten net dat subtiele duwtje in de goede richting te geven.

Ideeën voor slimme ondernemers: De Sanitairkamer

Daniël vertelt op Marketingdenken enthousiast over het bedrijf dat hij bijna zes jaar geleden is begonnen. De Sanitairkamer in Harderwijk onderscheidt zich door de prijs-kwaliteitverhouding, de service, innovatie en inspiratie.